Welcome To Whazzup-Girls Blog ! Do Follow :) Thank You
Whazzup-Girls ! : #TUTORIAL 4 : Cara Menggunakan "CTRL + F"

Saturday 23 November 2013

#TUTORIAL 4 : Cara Menggunakan "CTRL + F"

Assalamualaikum semua !
Dan Selamat Sejahtera :D

      Hari ini aku rasa ada sedikit keRAJINan dalam diri aku ini . So , aku nak buat Tuto banyak-banyak! In Shaa Allah :) Untuk tuto kali ini , aku nak terangkan dekat korang macam mana nak gunakan "CTRL + F" . Errr , Button CTRL ini memang Famous kan? Nak buat apa-apa mesti kena tekan dia. Hahaha.

    Errrmmm , CTRL + F ini sangat membantu Para Blogger untuk mencari Code yang tersembunyi itu . Kalau korang nak cari Code dekat Edit HTML itu , cuba korang tekan CTRL + F mesti akan keluar satu kotak untuk kita tulis apa benda yang kita cari itu . Faham tak ni? Errr, kalau tak faham tengok gambar dekat bawah ..


Haa, ini lah dia :) Bila ada benda itu , senanglah korang nak cari mana-mana code yang tersembunyi itu :D
Tapi , aku nak remind korang :

Kalau nak cari CODE , korang kena klik dulu dekat mana-mana code tuh , baru tekan CTRL + F . Sebab , kalau korang tak klik dulu dekat mana-mana code tuh , nanti dia keluar kotak dekat atas belah kanan korang punya page tuh . 
Kalau tak tahu , tengok ini ...


Kalau keluar macam dekat atas , dia akan search perkataan yang korang cari dekat page itu sahaja . Bukannya dekat dalam kotak Code itu . So , klik dulu mana-mana code ye? hehe. 

         Selain daripada CTRL + F , korang juga boleh tekan F3 . Lagi senang kan daripada nak tekan CTRL + F ? :) Tapi , itu ikut suka korang lah ye? Kadang-kadang kalau orang itu dah biasa tekan CTRL + F , dia tekan saja walaupun lagi senang tekan F3 , macam aku :3 hahaha. 

Ini saja lah penerangan aku pasal CTRL + F dengan F3 ni .. Hope korang faham dan aku harap Tutor ini sangat membantu untuk korang :) Bye! :D



                                             

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright @ 2013 Nur Farihah , All Right Reserved.